Wednesday, May 29, 2013

Hello Jó napot kívánok!



Nem is tudom hol folytassam, vagy inkább kezdjem... Úgy látom, több mint 5 hónapja írtam ide utoljára. Hát igen, gyorsan szalad az idő, meg kell hagyni. Azt hiszem meg sem próbálkozom beszámolni az elmúlt majdnem fél évről, ami kimaradt, mert akkor egy kisebb regényt lehetne gyártani, amire időm és energiám sincs. Azt sem tudom megígérni, hogy lesz még bejegyzés, hiszen elég jól ment a hallgatás az elmúlt időszakban, szóval felelőtlen kijelentéseket és ígéreteket nem teszek. Nagyon jól mutatja, hogy milyen régen is írtam ide, hogy majdnem 2 percig kerestem, hogyan tudnék új bejegyzést készíteni. :-)

Aki már nem emlékezne, tavaly június végén érkeztem Californiába, San Diegóba au pair-ként egy nagyon rendes, normális családhoz. Ez, így 11 hónap után is, igaz. Mivel már igen, bizony, lassan 1 teljes éve vagyok az Egyesült Államokban. Szinte hihetetlen, másfelől meg ez tök természetes, hol máshol lennék, ha egyszer ide jöttem ki?! Mivel annyira nem sietek haza, meg nem is olyan rossz itt errefelé a levegő, még 1 évet hosszabbítok a jelenlegi családdal. Amikor kijöttem, nem terveztem 1 évnél hosszabb tartózkodást, de egyet jól jegyezzetek meg, ne tervezzetek előre! 

Mivel talán már a tavalyi bejegyzéseim egyikében tettem említést arra, hogy host anyuka Afganisztánba megy 8 hónapra, ezért márciusban el kellett dönteni, hogy szeretnék-e hosszabbítani, vagy sem. 2 hét gondolkodási időt kaptam, de persze már előtte tisztában voltam ennek a lehetőségével. Mondanom sem kell, nagy volt a dilemma. Amúgy is kicsit meg voltam fáradva helyenként lelkileg az év elején, ezért egyik nap hol erre, másik nap hol arra billent a mérleg nyelve. Ha érzelmeimre hallgattam volna, akkor 50-50%, ha meg egy kis ésszerűséget belevittem, akkor maradnom kellett. Hát így lett. Szóval azóta már host anyuka nincs itthon - már több mint 2 hónapja. Igazából nem lett több melóm ezzel. De tényleg. Ugyanazok a teendőim, mint eddig, ugyanannyi szabadidőm van. A nagyfiú közben betöltötte 16-ot, ennek örömére kapott egy autót nagyszülőktől, és most már egyedül is vezethet, szóval nem kell suli után érte mennem, meg edzésekre vinni - egy gonddal kevesebb. Két kisebbikkel elvagyok, továbbra is kisangyalok (na persze nem teljesen), de a nagy átlaghoz viszonyítva nincs okom panaszra továbbra se. 

Mivel hosszabbítok még 1 évet, ezért úgy gondoltam, illene hazalátogatnom még a nyár előtt, mielőtt lejárna a vízumom. Így is lett. Április végén- május elején voltam otthon 2 teljes hetet. Család minden további nélkül adott 16 napot, amit az utazásra tudtam felhasználni. Ők nem veszik olyan szigorúan, hogy csak 2 hét fizetett szabadságom van, nekem ebben az évben több mint 3 hét volt. 
Természetesen anyukám előtt teljes titok volt a hazalátogatásom, bátyámmal szövetkeztem, így totális meglepetés érte édesanyámat éjjel 3 órakor, amikor hazaállítottam. :-) Nagyon kellemes volt az otthon töltött 2 hét, a legjobb barátaimmal töltöttem a legtöbb időt, meg a fontosabb személyekkel találkoztam, így is 1-2 találkozás kimaradt, amit sajnálok, de mindenre nem jutott volna idő, és akkor még ott van a család is, hiszen mégis csak az a legfontosabb a barátok mellett/előtt. Fura volt otthon, az első napokban nagyon nem találtam a helyem, és kellett egy jó 12 nap, hogy úgy teljesen "megérkezzem". Aztán akkor már jöhettem is vissza. Nem voltam szomorú az miatt, csak baromira fáradt, és azért nem lelkesedtem felszállni a járatomra a Liszt Ferenc reptéren a visszautazásom reggelén. 

Azóta már eltelt 3 hét, itt vagyok újra a napfényes Californiában. Mivel mindig is szerettem megspékelni képekkel a bejegyzéseket, ez most sem lehet másképp. Úgy döntöttem ,hogy random rakok be képeket az elmúlt időszakból, jó? Jó vagy nem, de ez van. :-) Sajnálatos módon jómagam már nem igen készítek képeket a fényképezőgépemmel, helyette csak a telefonommal, és azt most nem tudom hogyan kapcsoljam össze a blogommal, így sok képre ne számítson senki. (Persze egy videót azért sikerült idecsempésznek a mobilomról). :-)

Ha lesz még folytatás, akkor igyekszem összeszedettebben és választékosabban írni, de már kijöttem a gyakorlatból. De az biztos, ha lesznek még bejegyzések, nem túl gyakran. :-)


December végi californiai síelés a hegyekben

Kerti party magyar módra
Hungarian hike januárban




Food Fair a Balboa Parkban


Magyarországon
:-)




Figyelem, egy videó csak erős idegzetűeknek! :-)

 




No comments:

Post a Comment